1898
Boom ter ere van kroning Wilhelmina
Op 6 november 1898 krijgt Nederland voor het eerst een koningin: Wilhelmina. Ter ere van haar kroning worden overal in het land bomen geplant. Ook in Goor, nabij de Hervormde Kerk.
In 2023 vieren we dus een prachtig eeuwfeest. Voor de Oranjevereniging was het een eeuw waarin hoogten en diepten zich afwisselden. Prachtige Oranjefeesten mochten wij vieren tot aan de Tweede Wereldoorlog, toen kon er 5 jaar lang niets meer.
De traditionele Koninginnedag kon vanaf 1946 weer als vanouds gevierd worden. Dat gebeurde met tal van evenementen. Er was vermaak voor de kinderen, rommelmarkt, muziek van Apollo, lampionoptocht, kinderspelen, filmvoorstelling en vuurwerk. Nu in 2023 hebben we na 100 jaar Koningsdag, dat eeuwfeest gaan we vieren op 27 April op Koningsdag. Het gaat een spannend en mooi feest worden voor jong en oud van 6 uur ’s morgens tot 11 uur ’s avonds!
Hoe? Wij houden u in de komende weken goed op de hoogte en volg ons op de socials @OranjeverenigingGoor
Het bestuur bij de mozaïeken bank ter ere van 750 Goor en het bezoek van het Koningspaar aan Goor. Vlnr: Carolien van de Riet-Rouweler (bestuurslid), Wim Semmekrot (voorzitter), Daniëlle Ringersma (secretaris), Bernadette Brunnekreef-Polman (bestuurslid), Mathijs Gelen (penningmeester).
De vereniging stelt zich ten doel de feestelijke herdenking in het openbaar van de verjaardagen van de leden van het Koninklijk Huis en gedenkwaardige gebeurtenissen.